Forschung am Max-Planck-Institut für Physik

Aufbau der Materie

Standardmodell - Supersymmetrie - Bausteine der Materie - Teilchenkollisionen - Wechselwirkungen

Aufbau der Materie

Neue Technologien

Beschleuniger- und Detektortechnologien - lineare Beschleuniger - Beschleunigung mit Plasmawellen - Germaniumdetektoren

Neue Technologien

Astroteilchenphysik

Teleskope - Gammastrahlen -  Schwarze Löcher - Aktive Galaxienkerne - Supernovae - Dunkle Energie - Dunkle Materie - Neutrinophysik

Astroteilchenphysik

Veröffentlichungen 2020 und 2021

Suchergebnis: 387 Publikationen passen auf ihre Suche. Die Liste fängt mit den jüngsten Publikationen an: (367 - 369)

MPP-2020-23 Search for dijet resonances in events with an isolated charged lepton using $\sqrt{s} = 13$ TeV proton-proton collision data collected by the ATLAS detector, ATLAS Collaboration, JHEP 06 (2020) 151, arxiv:2002.11325 (abs), (pdf), (ps), CERN-EP-2019-276, Eintrag bei inSPIRE.

MPP-2020-22 Search for a scalar partner of the top quark in the all-hadronic $t\bar{t}$ plus missing transverse momentum final state at $\sqrt{s}$ = 13 TeV with the ATLAS detector, The ATLAS collaboration, ATLAS-CONF-2020-004, (Externer Link zum Volltext).

MPP-2020-21 Search for new phenomena with top quark pairs in final states with one lepton, jets, and missing transverse momentum in $pp$ collisions at $\sqrt{s} = 13$ TeV with the ATLAS detector, The ATLAS collaboration, ATLAS-CONF-2020-003, (Externer Link zum Volltext).