Forschung am Max-Planck-Institut für Physik

Aufbau der Materie

Standardmodell - Supersymmetrie - Bausteine der Materie - Teilchenkollisionen - Wechselwirkungen

Aufbau der Materie

Neue Technologien

Beschleuniger- und Detektortechnologien - lineare Beschleuniger - Beschleunigung mit Plasmawellen - Germaniumdetektoren

Neue Technologien

Astroteilchenphysik

Teleskope - Gammastrahlen -  Schwarze Löcher - Aktive Galaxienkerne - Supernovae - Dunkle Energie - Dunkle Materie - Neutrinophysik

Astroteilchenphysik

Veröffentlichungen 2020 und 2021

Suchergebnis: 452 Publikationen passen auf ihre Suche. Die Liste fängt mit den jüngsten Publikationen an: (7 - 9)

MPP-2021-158 Search for $H^{\pm} \rightarrow W^{\pm}A \rightarrow W^{\pm}\mu\mu$ in $pp \rightarrow t\overline{t}$ events using an $e\mu\mu$ signature with the ATLAS detector at $\sqrt{s}=13$ TeV, The ATLAS collaboration, ATLAS-CONF-2021-047, (Externer Link zum Volltext).

MPP-2021-157 Observation of electroweak production of two jets in association with an isolated photon and missing transverse momentum, and search for a Higgs boson decaying into invisible particles at 13 TeV with the ATLAS detector, ATLAS Collaboration, arxiv:2109.00925 (abs), (pdf), (ps), Eintrag bei inSPIRE.

MPP-2021-156 Measurement of the nuclear modification factor for muons from charm and bottom hadrons in Pb+Pb collisions at 5.02 TeV with the ATLAS detector, ATLAS Collaboration, arxiv:2109.00411 (abs), (pdf), (ps), CERN-EP-2021-153, Eintrag bei inSPIRE.

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>